Po mnoha konfliktech mezi umělci, kteří jsou zodpovědni za vytváření vizuálních efektů (VFX umělci) a Marvel studiem, už nezbyla jiná cesta, než hlasovat pro založení odborů. Vzniká tak nový odbor pro VFX umělce. To je něco, co se nestalo 60 let.
V posledních pár letech je Marvel ostře kritizován za odpuzující vizuální efekty, které pyšně vydává do světa. Všichni jistě pamatujeme na vznášející se obličej v Thor: Láska jako hrom, zelenou paní v She-hulk nebo čirý chaos v Ant-Man a Wasp: Quantumania. Zde je důvod proč.
Na začátku tohoto roku, deník Vulture vydal článek o svědectví několika VFX umělců, kteří prozradili, že mezi pracovníky a gigantickým studiem panuje konflikt. Konkrétně jde o údajně extrémně špatné pracovní podmínky, které Marvel poskytuje. Nebylo to poprvé, kdy se tento spor vedl.
Jeden z VFX umělců, jenž chtěl pro své pracovní bezpečí zůstat v anonymitě, prozradil, co se mezi pracovníky a Marvelem konkrétně dělo.
„Možná měsíc nebo dva před tím, než vyšel film, po nás Marvel chtěl, abychom úplně změnili třetí děj. Má to opravdu krátkou dobu obratu. Takže ano, není to ideální situace. Problém, který jsem zmínil platí pro všechny filmy a seriály. Nakonec to ale dopadá tak, že všichni dělají méně přesčasů na jiných seriálech. Přehazuje se práce zpět na režiséry. Když řeknou něco jako „Hej, chci tohle.“ my řekneme „To nedává smysl.“ Ne každý klient má šikanující povahu Marvelu.“
Právě teď probíhá stávka herců a scénáristů, která stále nesměřuje ke zdárnému konci. Zdá se tedy, že se Hollywood celý otřese v základech a než se dá všechno zpět dohromady, budou kinosálům a obývacím pokojům kralovat nezávislé filmy. Studio A24 se tak brzy dostane na zasloužené výsluní.
Tento odbor nejvíce postihne společnost Disney a nadcházejícího třetího Deadpoola. Více než 50 VFX umělců již podepsalo petici, aby byli reprezentováni – International Alliance of Theatrical Stage Employees (IATSE) – organizací, která chrání pracovníky v různých uměleckých oborech.
Nejenom, že nevyhovující pracovní prostředí vrhá špatné světlo na samotný Marvel, ale zároveň také shazuje pracovní kompetenci samotných umělců, kteří jen nemají dostatek prostoru k vytvoření opravdu dobrých efektů. To neznamená, že všechny moderní vizuální filmy jsou špatné. Podívejme se třeba na Dunu.