Komiksový tvůrce Alan Moore patří bezpochyby mezi nejslavnější jména v oboru – znají ho často i filmoví fanoušci, neboť podle jeho děl vznikli třeba Watchmen 79 % či snímek V jako Vendeta 80 %. Moore sám byl nicméně k adaptacím vlastních děl velice kritický a s odstupem času ho prý přestává zajímat i samotný komiks, jak odhalil v rozhovoru pro Deadline.

Když začínal, na komiksu ho prý zaujalo, že ho četli obyčejní pracující lidé a často samozřejmě i děti – zkrátka ti, kdo neměli mnoho peněz. Nyní ale vznosněji pojmenované grafické romány zajímají zejména příslušníky střední třídy a středního věku, čímž se pro Moora vytrácí přitažlivost formátu.
Navíc jsou teď komiksy v myslích lidí neoddělitelně spojeny se superhrdinskými filmy, do nichž se autor strefuje ještě mnohem tvrději. Představují prý pohromu pro kinematografii a do jisté míry i pro celou kulturu. Moorovi nepřijde normální, že statisíce dospělých chodí do kin na filmy o postavách vytvořených pro pobavení dvanáctiletých dětí.
Katastrofa ve vesmíru, život střely či akční honička. 10 nejlepších filmových úvodů
Moore se za to do jisté míry cítí osobně zodpovědný, neboť právě jeho dílo pomohlo zpopularizovat komiksy mezi staršími čtenáři, tím že je jim primárně určeno. Současný stav okolo superhrdinských filmů pak považuje za symptom popírání reality a snahy o dosažení zjednodušujících, senzačních řešení problémů.