Kombinované vypuštění filmů Barbie a Oppenheimera do kin ve stejný den, pomohlo marketingu víc, než se vůbec čekalo.
Oba filmy pokořily několik rekordů. 20. července vstoupily do kin filmy Barbie a Oppenheimer a tento den se tak navždy zapíše do dějin kinematografie jako Barbenheimer. Internet ještě před samotnou premiérou zaplavily vlny memů, jenž marketingu neuvěřitelně pomohly k rekordním výdělkům.
Rekordy, které Barbenheimer pokořily jsou následujicí:
- Barbie za první otevírací víkend utržila 155 – 160 milionů dolarů. Oppenheimer pak 80.5 milionů dolarů.
- Barbie má největší otevírací víkend za rok 2023. Zároveň se také jedná o největší otevírací víkend pro ne-superhrdinský film, ne-remake, ne-sequel.
- Oppenheimer má nejlepší otevírací víkend pro Christophera Nolana (mimo Batman filmy).
- Celkově se také jedná o čtvrtý největší otevírací víkend pro trh USA. Lepší víkendy už jsou jen ty, ve kterých se promítaly filmy Infinity War, Endgame a Star Wars: Síla se probouzí.
Jedním z důvodů, proč filmy Barbie a Oppenheimer otevřely tak dobrou cestu k rekordním tržbám je fakt, že oba filmy jsou naprosto odlišné, ale v obou se objevují uznávaní a známí herci, kteří jsou vedeni ještě známějšími režisérskými jmény. Oba filmy také dostávají velmi kladné hodnocení jak od kritiků, tak od diváků. Přičemž Oppenheimer (Kinobox 90%) je hodnocen jako jeden z nejlepších filmů Christophera Nolana.
Je zcela pravděpodobné, že Barbie pokoří miliardu dolarů. Šlo by tak o jeden z mála ne-superhrdinských filmů, jenž tento milník překoná.
Kinaři jsou nadmíru nadšení z toho, jak tato netradiční kombinace filmů přitáhla davy diváků do kinosálů. Prázdná sedadla mizí a je šance, že lidé budou kina navštěvovat opět více a více.