V poslední době se termín „death of a unicorn“ často objevuje i v oblasti kultury, filmu a televize. Původně byla tato fráze spojována s pádem úspěšných startupů, které nejsou schopny dlouhodobě udržet svou pozici a přicházejí o svou pohádkovou hodnotu. V kontextu kultury však může označovat zánik některých zdánlivě nezničitelných projektů či fenoménů, které upadly v zapomnění nebo přestaly fungovat tak, jak bylo očekáváno. V digitální éře, kde se zdá, že mnoho projektů má širokou základnu fanoušků a nekonečné možnosti, je zajímavé zkoumat, proč některé projekty zanikají.
Ve filmovém a televizním průmyslu mohou být tyto „jednorožci“ reprezentováni například kultovními seriály, které ztratily diváckou základnu po několika úspěšných sezónách. Často je na vině přílišné natahování děje nebo ztráta původní tvůrčí vize. Seriály jako „Heroes“ nebo „Lost“ potkala podobná situace; začínaly s velkolepými očekáváními a velkou fanouškovskou základnou, ale postupně ztrácely svou jedinečnost. Fenomén zániku může být také způsoben obměnou vedení televizních stanic, změnami v diváckých preferencích nebo vzestupem nových technologických trendů, které ovlivňují produkci a distribuci obsahu.
„Death of a unicorn“ v tomto kontextu nás také upozorňuje na důležitost udržování kvality a originality. Diváci dnes mají nespočet možností a jsou náročnější než kdy dříve. Kultura je dynamická a neustále se měnící sféra, kde se z dětských hvězd mohou stát režiséři a z herců producenti. Je nutné být připraven na to, že i ty nejvíce ikonické projekty mohou skončit, pokud se neadaptují na nové podmínky a nenajdou způsob, jak znovu oslovit své publikum. Celkově vzato, zánik těchto „jednorožců“ může být nevyhnutelný, ale také otevírá prostor pro nové a revoluční projekty, které mohou navázat na jejich odkaz a přinést do kulturního světa nový vítr.
Co by vás mohlo zajímat: Skyler Gisondo, Petr Štěpánek, a24, tea leoni