Minecraft, populární sandboxová videohra od švédské společnosti Mojang Studios, má na obzoru filmovou adaptaci, která se snaží přenést neomezený svět kostiček na stříbrné plátno. Projekt, který byl poprvé oznámen v roce 2014, prošel mnoha peripetiemi, včetně změn ve vedení a scénáři. Film by měl využívat bohatství kreativních možností, které hra nabízí, a zaujmout jak dlouholeté fanoušky, tak nováčky. Pod vedením studia Warner Bros se tvůrcům nabízí příležitost vytvořit unikátní vizuální styl a příběh, jenž osloví širokou škálu diváků.
V centru zájmu stojí otázka, jak zpracovat hru bez jasné dějové linie. Minecraft je charakteristický svou svobodou pohybu a vytváření světů dle libosti hráče, což představuje výzvu při adaptaci pro médium, které se tradičně opírá o strukturovaný příběh. Tvůrci filmové verze plánují přinést příběh o odvaze a přátelství, kde skupina hrdinů musí čelit hrozbě, která ohrožuje jejich svět kostiček. Tento přístup by mohl rezonovat u mladšího publika, které je zvyklé na vyprávění zároveň odlehčené i emotivní.
Kultura adaptací videoher na filmové plátno prošla v posledních letech výrazným vývojem a úspěšné adaptace jako „Detective Pikachu“ nebo „Sonic the Hedgehog“ ukazují, že s citlivým přístupem mohou tyto projekty oslovit jak hráče, tak běžné diváky. Minecraft film má potenciál stát se dalším krokem v tomto trendu, nabízejícím svěží pohled na kultovní herní fenomén. Filmová komunita i fanoušci Minecraftu po celém světě budou bezesporu napjatě sledovat, zda se tvůrcům podaří přenést magii kostičkového světa do kin.
Co by vás mohlo zajímat: the substance, coralie fargeat, chris bowman, hubbel palmer