Umělá inteligence (AI) se stále více uplatňuje v různých aspektech filmového a televizního průmyslu, kde přináší nové možnosti pro tvorbu a distribuci obsahu. Již v minulosti byla AI využívána například pro tvorbu speciálních efektů a animací, ale dnes se její role rozšiřuje i do oblastí, jako je scénáristika či casting. Díky AI mohou tvůrci analyzovat obrovské množství dat s cílem předvídat, jaký obsah by mohl oslovit publikum, a přizpůsobit tak své projekty požadavkům diváků. Toto využití technologií umožňuje zvýšit efektivitu produkce a zároveň otevírá prostor pro inovace v narativních technikách.
AI také začíná hrát roli ve vytváření virtuálních herců a digitálních dvojníků, což může změnit způsob, jakým se filmy a seriály vyrábějí. Digitální herci, které lze vytvářet pomocí pokročilých algoritmů, mohou být zvláště užiteční například v situacích, kde je obtížné nebo nemožné natočit scénu s živými herci. Tato technologie také přináší otázky ohledně právní a etické stránky používání digitálních podobenství skutečných herců, což je téma, které si vyžádá pozornost jak tvůrců, tak veřejnosti.
Kulturně může AI změnit samotnou podstatu vyprávění a konzumace médií. Personalizace obsahu, kterou AI umožňuje, může vést ke vzniku nových, interaktivních formátů podobných videohrám, kde je zážitek diváka dynamicky přizpůsoben jeho preferencím. Zároveň však existují obavy o ztrátu lidského prveků v umění a vyprávění, kdy stroje generují obsah bez hlubšího pochopení lidské zkušenosti. AI je nástrojem, který má potenciál transformovat celou kulturní krajinu, ale také vyvolává potřebu debat o tom, jak ji eticky a zodpovědně integrovat do umělecké tvorby.
Co by vás mohlo zajímat: zelda williams, ai, cyberpunk 2077, matěj chlupáček