Po nepříliš úspěšném snímku X-Men: Apokalypsa 70 % a komerční katastrofě v podobě loňského finále Dark Phoenix 59 % už je jasno. Poslední skutečně vydařenou mutantskou týmovkou zůstává Budoucí minulost 82 %, v níž se potkaly noví herečtí představitelé populárních hrdinů s těmi původními. Věděli jste však, že měl film původně vypadat úplně jinak?

Měl ho totiž režírovat Matthew Vaughn , tvůrce předcházející První třídy 85 %. Ten zprvu plánoval, že pro studio Fox natočí celou trilogii. Budoucí minulost přitom neměla být jejím druhým dílem, nýbrž tím závěrečným. Vaughn plánoval mezi oba zmíněné snímky vsadit ještě jeden, který by se odehrával v sedmdesátých letech.
8 vedlejších padouchů, kteří byli děsivější, než ti hlavní
Ukázala by se v něm mladší verze Wolverina, možná dokonce v podání populárního Toma Hardyho . Na konci by se pak všichni naši oblíbení hrdinové konečně dali dohromady. Foxové ale o takový film neměli zájem, zato se jim velmi líbil scénář Budoucí minulosti, na němž Vaughn taktéž pracoval.

Režisér si v této souvislosti loni posteskl, že Hollywood vůbec nerozumí tempu vyprávění. Přišlo by mu dokonce lepší, kdyby nejdřív vyšla již zmíněná Apokalypsa a teprve poté Budoucí minulost. Vzhledem k tomu, že druhý ze snímků přirozeně funguje jako finále, je extrémně obtížné na něj navázat.
Vaughn nakonec film vůbec nenatočil. Neváhal ale přiznat, že se tvůrcům podařilo jeho původní nápad v některých ohledech vylepšit. Konkrétně zmínil scénu, v níž hrdinové zachraňují Magneta z vězení.

Ve finální verzi si pozvou na pomoc superrychlého Quicksilvera, který využije své schopnosti hlavně během slavného střetnutí v kuchyni. Fanoušky kreativní využití postavy nadchlo, takže si bez něj možná ani nedokáží Budoucí minulost představit. Vaughn však hodlal využít úplně jiného mutanta.
Loučíme se s X-Men: Seřadili jsme všech dvanáct filmů série od nejhoršího po nejlepší
Konkrétně Juggernauta, který se objevil už ve starším Posledním vzdoru 72 % a před pár lety znovu ve druhém Deadpoolovi 80 %. S plánem měl přijít Beast, který by s Juggernautem vylétl vysoko do vzduchu a pak nic netušícího obra strčil dolů. Gigantický mutant měl následně prorazit otvor do Magnetova vězení, načež se ho Erik zeptal, kdo k čertu je.
Sám Vaughn však uznal, že využití Quicksilvera snímku hodně přidalo – považuje dokonce výše popsanou kuchyňskou scénu za nejlepší z celé Budoucí minulosti.

Scénárista Simon Kinberg později vysvětlil, že tvůrcům po Posledním vzdoru přišlo, že Juggernautovy schopnosti už na plátně vyčerpali. Chtěli použít něco vizuálně působivého, avšak odlišného. Nový režisér Bryan Singer pak přišel s nápadem, že k zachycení bleskových pohybů postavy využije vysokorychlostní kamery, schopné pořídit mnoho snímků za sekundu.
Díky nim vznikla až překvapivá část scény bez použití počítačových efektů. Kaskadér herce Evana Peterse například skutečně běhal po stěně. Přestože pochopitelně vydržel jen několik sekund, ve zpomalených záběrech působí jeho pohyb realisticky. Autentické jsou i záběry člena ochranky, jemuž se po úderu vlní kůže na obličeji.

Digitální magii ale samozřejmě tvůrci využívali hojně. Třeba i na omáčku, kterou Quicksilver během svého úprku místností ochutná.
Logan, Avengers, Deadpool i Joker. Vybírali jsme nejlepší superhrdinské snímky uplynulého desetiletí
Za zmínku také stojí, že písnička Time in a Bottle, kterou mutant poslouchá, sloužila původně pouze jako provizorní soundtrack. Ke scéně se ale tak hodila, že se nakonec dostala i do finálního sestřihu.
A jak je možné, že Quicksilver poslouchá v roce 1973 hudbu z přenosného přehrávače, přestože se podobné začaly prodávat až koncem desetiletí? Prý se vloupal do nějaké tajné laboratoře, kde uloupil prototyp zařízení. Scéna však pochopitelně nikdy nebyla natočena, už nejspíš jenom proto, že nepřispívá k hlavnímu ději snímku. Stejně nás ale těší, že tvůrci mysleli i na detaily.